Το αυτόματο κιβώτιο έχει αποκτήσει αρκετούς υπέρμαχους τα τελευταία χρόνια, καθώς προσφέρει άνεση και ευκολία στην οδήγηση,ενώ στα αυτόματα οχήματα είναι δυνατές και οι χειροκίνητες αλλαγές, οι οποίες γίνονται είτε από τον ίδιο λεβιέ, είτε από μοχλούς στο τιμόνι.
Όταν διαθέτεις όχημα με αυτόματο κιβώτιο οποιουδήποτε τύπου, οι κανόνες οδήγησης είναι διαφορετικοί από αυτούς που ακολουθούμε κατά τη χρήση ενός αυτοκινήτου με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Πρέπει λοιπόν να γνωρίζουμε ότι:
Σε αντίθεση με τα χειροκίνητα κιβώτια, στα αυτόματα κιβώτια η θέση Ν (Neutral-Νεκρά), δεν πρέπει να επιλέγεται. Τα σύγχρονα κιβώτια καταλαβαίνουν πότε το όχημα βρίσκεται σταματημένο και κάνουν αποσυμπλοκή στο δίσκο, χωρίς να υπάρχει έτσι φθορά. Ταυτόχρονα, όταν βρίσκεται στη θέση N, ο κινητήρας ανεβάζει στροφές συγκριτικά με τη θέση D που σημαίνει αυξημένη κατανάλωση.
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι δεν αλλάζουμε από πρώτη σε όπισθεν και αντίστροφα για κανένα λόγο, καθώς θα προκαλέσετε ζημιά στο κιβώτιο του αυτοκινήτου σας. Φυσικά, το κιβώτιο δεν επιτρέπει από μόνο του κάτι τέτοιο, ωστόσο δεν παύει να ζορίζεται ο μηχανισμός λειτουργίας του, προκαλώντας ακόμα και ζημιά, η οποία θα είναι καταστροφική για το κιβώτιο.
Όπως και στη προηγούμενη περίπτωση πριν βάλετε τον επιλογέα στη θέση P (Parking), το όχημά σας θα πρέπει να είναι πλήρως ακινητοποιημένο. Σε διαφορετική περίπτωση είναι πολύ πιθανό να προκαλέσετε ζημιά στο κιβώτιό σας. Συγκεκριμένα, επειδή τα γρανάζια βρίσκονται σε κίνηση, κινδυνεύει ο μηχανισμός που προσπαθεί να τα σταματήσει. Επιπλέον, θα πρέπει πάντοτε, όταν παρκάρετε σε έδαφος με κλίση, πέρα από την επιλογή της θέσης Ρ, να χρησιμοποιείτε και το χειρόφρενο, διότι το κιβώτιο δεν επαρκεί και οι μηχανισμοί του δέχονται πιέσεις.
Η εκκίνηση του οχήματος θα πρέπει να είναι ομαλή και προοδευτική. Αποφύγετε ενώ το αυτοκίνητό σας βρίσκεται στη νεκρά, να μαρσάρετε και τη στιγμή που «φορτώσει» στροφές ο κινητήρας να βάλετε τη σχέση D. Αν θέλετε πιο «εκρηκτικές» επιδόσεις τότε επιλέξτε τη θέση D και βυθίστε απότομα το πεντάλ του γκαζιού (kickdown).
Επιπροσθέτως, όταν εκκινείτε το αυτοκίνητο, δε θα πρέπει να αφήνετε διστακτικά το φρένο, αλλά αποφασιστικά. Σε αντίθετη περίπτωση το κιβώτιο δίνει εντολή να ξεκινήσει το όχημα και εμείς στην ουσία το πιέζουμε να μείνει σταματημένο με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι τριβές μέσα στο κιβώτιο, συνεπώς και η θερμοκρασία. Το τελευταίο ισχύει και κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπου δεν θα πρέπει να γίνεται ταυτόχρονη χρήση του πεντάλ του γκαζιού και του φρένου για τους ίδιους λόγους.
Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων παίρνουν εντολή για να ανεβοκατεβάσουν σχέσεις από τις στροφές του κινητήρα. Όταν επιταχύνετε και ανεβαίνουν οι στροφές, τα κιβώτια προετοιμάζονται να ανεβάσουν σχέση και φυσικά το αντίστροφο. Δεν πρέπει,λοιπόν, όταν επιταχύνετε να κατεβάσετε χειροκίνητα σχέση. Αν θέλετε τη μέγιστη δυνατή δύναμη, για παράδειγμα για προσπέραση, καταφύγετε στη λύση του kickdown. Ειδικότερα, το κιβώτιο θα επιλέξει μόνο του την καταλληλότερη σχέση και θα κατεβάσει μία ή και περισσότερες σχέσεις.
Τα αυτόματα κιβώτια διευκολύνουν πολύ αυτούς που επιλέγουν να τα χρησιμοποιούν όμως κάποιες συνήθειες θα πρέπει να διαφοροποιηθούν έτσι ώστε να προσαρμοστούμε στις ανάγκες του αυτόματου κιβωτίου και να μειώσουμε την πιθανότητα βλάβης. Εσύ τι θα επέλεγες;
Πηγή: https://taxianddriver.gr
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy